dimecres, 23 d’octubre del 2013

Absències. sèrie2.


Abs_s2.01


Abs_s2.02


Abs_s2.03


Abs_s2.04


Abs_s2.05


Abs_s2.06


Abs_s2.07


Abs_s2.08


Abs_s2.09


Abs_s2.010


SA FIRA PORRERES 2013.

Dins el programa se SA FIRA 2013, el proper divendres 25 d'octubre, organitzat per la D.O. Plà i Llevant de Mallorca, ViArt Porreres 2013.  A partir de les 20.00h, tast de vins, música i art al carrer Pou Florit fina al molí de n'Amengual.


dilluns, 21 d’octubre del 2013

Absències

L’absència,
el passat,
una realitat perduda.

El temps,
l’oxidació,
l’empremta de la matèria.

La suggestió,
l’inconscient,
un instant dins la memòria.

El record,
l’oblit,
l’evocació de l’objecte.


Absències. OBRES PROGRESSIVES DE COLOR NATURAL (O.P.C.N).
Iniciat als anys 90, cultiu de color de processos d’oxidacions del ferro, del verd del coure, recol·lecció de terres naturals per el seu valor cromàtic. Utilització del color-pigment obtingut directament de la natura sense filtres industrials (color natural). La obtenció del color es converteix en un ritus (obres progressives).

Absències. ESCULTURES SOBRE TELA.
Treball escultòric. El ferro es elegit per la seva qualitat. Es basen en el treball amb el ferro com a material-objecte, produint-se una transformació en la seva presentació.

Absències.

Drenatge de color-pigment del ferro al teixit en funció de la humitat i el temps. Cultiu del color mitjançant processos d’humitat i salinització. Teles impreses amb rovell.
Presències.
El rovell ofereix la presència d’un objecte per la seva taca, com una ombra o el seu record.

Absències. LA TACA.
Estampació de teixit amb òxid de ferro. La recerca de la taca. 


Absències. EL PES DEL BUIT.
Escultures del buit. L’absència crea una imatge transposada de la realitat inicial, no es la seva imatge sinó un altre, sovint afectada per la casualitat, l’atzar.


Absències. DRAPS DE MATANCES.
La elecció del teixit base, draps de matances, sacs d’un temps, llençols antics, segueix les mateixes lleis que l’elecció del ferro per a treballar com a material. El rastre del passat en els materials (l’esparracat, el sorgit), la reutilització de materials (canvi d’ús) i la seva pròpia textura (qualitat del teixit, el cotó, des de el  més bast fins el més fi) prenen significat en l’obra. Les referències de les teles al treball, l’esforç, la reutilització, l’aprofitament, fins i tot la misèria, confereixen també una lectura política a l’obra. Fa rumiar sobre uns altres valors, un altre cultura, un altre temps.


Absències. ACCIONS.
La tela és un recull d’accions. Cada acció, encara que sigui limitada en el temps, deixa la  seva marca, la seva empremta.